7 Ekim 2013 Pazartesi

Yazlık kışlık , ayıklamaca

Kış geldi,soğuk bastı.Şimdi herkeste yazlık kışlık yapma telaşı.Son derece yorucu bir iş.Mevsim geçişlerinin en zorundan biri de giysi ayakkabı değişiklikleri.Kaldır,çıkar , ayır ,toparla ver veya at.

Dün artık altı saat ayakta, hiç durmadan evde dolanmaktan başım döndü.Torba torba eşya ayır,kileri toparla,boş ayakkabı kutularını at,yazlıkları kaldır , kışlıkları koy derken akşam oldu.Bu arada bu güne kadar Emir'in tüm ayakkabılarını sakladım.Ama artık zaten küçük olan ayakkabılıkta yer kalmamaya başladı.Bende hepsinin fotoğrafını çektim .Bir de altlarından ,içlerinden numaralarını çektim ki sırasını bilelim diye.HEpsini bir torbaya doldordum ama hala vermeye kıyamıyorum.Nereye kadar biriktirilir bilemiyorum.

 En son koltuğa uzandım ki yarım saat önce dışarı çıkan oğlum ve eşim din don kapı zili ile  geldiler.Uzanmaca sona erdi.Biraz daha yatayım diye düşünmeme kalmadan Emir paşa mutfağa geçmiş sandalyeye oturmuş anne mama demeye başladı.Bu arada tavuklu pilavım hazırdı.Hemen yoğurt ile yedirdim.Öyle kolay değil elbette yemek seansı .Adım adım dergimiz önümüzde Eda doktora gitmiş'i üç dört kez tekrar tekrar anlatarak sıkılınca başka bir şey uydurup beynini yorarak yemesini sağladım.Yok öyle oturup kendisi yemek falan .Bir de sen anlat diyorum ,yok anne sen diyor.

Bu kadar yorgunluğun üstüne bir de arkadaşlarımıza söz vermiştik ,çay içmeye gittik.Gece Emir'i uyutacak gücüm yoktu.Daha arabada 'anne eee eee aaa aaa'.Uyumak istemediğini daha arabada söylemişti.Sağolsun eşim uyuttu.En zor işlerden birisi de bu bence.Uyumamak için bir su istiyor,bir süt.Yatakta takla atmaca, babayı çağırmak fala.,kızdırıyor beni .Sabır kalmıyor malesef. 

Herkese sağlıklı , mutlu , huzurlu haftalar herkese.

3 yorum:

  1. Maalesef kış geldi canım ya..
    Kapandık eve...

    YanıtlaSil
  2. bir meleğin günlüğü9 Ekim 2013 22:27

    merhaba cnm..aynen kışlık yazlık kıyafetleri yıka kaldır,yerleştir bidaha çıkar, gerçekten çok sıkıcı..ben en son bu çoğu kıyafetimi dağıttığımdan çıkacak pek kışlığım yok :) en iyisi yenisini almak :)...Emirciğin papilerinin resmini burayada koysaydın yaa görseydik..hakikaten ben henüz hiçbirini kimseye vermedim ama dediğin gibi nereye kadar saklanır ki..

    YanıtlaSil
  3. Kolay gelsin :)Yazlık kışlık giysileri ayırma epey vakit alıyor ama iş bitince üzerinizden büyük bir yük kalkmış gibi oluyor.

    YanıtlaSil